Za posledním letním počasím do Valencie

V pondělí 16. 10. jsme z letiště ve Vídni odletěli do Valencie.  Přistáli jsme ve večerních hodinách, a tak jsme se tento den jen ubytovali a po dlouhé cestě jsme byli rádi, že se můžeme v klidu vyspat.

Ale i ve Španělsku jsme museli plnit své povinnosti, a tak jsme ráno museli vstávat docela brzy, abychom v 8.00 stihli být ve škole, kde jsme se účastnili výuky. Naštěstí jsme ve škole nemuseli trávit tolik času jako tady, a tak i když se týden zdá jako krátká doba, stihli jsme spoustu věcí.

V úterý jsme se po dvou 55minutových hodinách vydali do centra města. Vyšli jsme 132 schodů na Torres de Serranos, prošli si Mercado Central, měli jsme prohlídku katedrály a byli jsme i na pláži.

Ve středu jsme viděli mořské tvory v Museo Oceanográfico. Odpoledne jsme si zkoušeli animace, viděli, jak se líhnou kuřátka, dozvěděli se něco o vesmíru a lidském těle a byli na představení, které se týkalo fyziky v Ciudad de las Artes y Ciencias.

Další den jsme zavítali do Bioparku, kde jsme viděli zvířata pospolu tak, jako by žili ve skutečné přírodě. Z bioparku jsme si kromě zážitků přivezli i poštípané ruce a nohy. Po obědě jsme si prošli Valencii.

V pátek jsme ve škole strávili celé dopoledne a pak jsme šli na oběd do restaurace, kde jsme si dali paellu, která je pro Valencii typická. Po obědě jsme se prošli v přístavu a měli jsme i možnost se podruhé vykoupat v moři.

Poslední den jsme měli čas jen dopoledne, protože jsme okolo třetí odlétali zpět domů. Přesto to ještě stačilo na krátkou prohlídku města.

Výlet jsme si moc užili a doufáme, že nebyl poslední.

Moc děkujeme všem, kdo se na výletu podíleli a hlavně paní Mgr. Kaňkové a panu Lic. El Jaberovi Ph.D. za to, že s námi jeli a za jejich trpělivost.

Tereza Švepešová, 4.E

El viaje empezó el lunes 16 de octubre. Salimos de České Budějovice hacia Viena, y luego desde el aeropuerto de Viena a Valencia. Aterrizamos por la tarde y por eso ese día, después de un viaje tan largo, solo nos registramos en el hotel y, además, nos sentíamos felices de poder descansar.

Durante la semana las actividades en el instituto I.E.S “Número 26” empezaban a las ocho de la mañana, asistiendo a algunas de las clases. El martes, después de dos clases de 55 minutos, fuimos al centro de la ciudad. Visitamos las Torres de Serranos, y subimos 132 escalones para llegar a lo más alto. Después, dimos una vuelta por el Mercado Central e hicimos una visita guiada en la Catedral de Valencia. Al final del día tuvimos incluso tiempo de ir a la playa.

El miércoles visitamos el parque-museo Oceanográfico, contemplando todo tipo de animales marinos y aprendiendo un poco sobre los proyectos de conservación que desarrollan allí. Por la tarde, visitamos la Ciudad de las Artes y Ciencias y pudimos visitar el museo de la ciencia donde intentamos interactuar y aprender algo en las diferentes exposiciones que allí se encontraban. Probamos a hacer animaciones virtuales, vimos como salían pollos de huevos en incubadoras, nos enteramos de algunas cosas sobre el espacio y el cuerpo humano y asistimos a un taller-teatro sobre física de la electricidad.

El día siguiente visitamos el Bioparc, donde pudimos contemplar todo tipo de animales característicos de la fauna africana.

El viernes pasamos toda la mañana en el instituto y después fuimos a un restaurante a degustar la típica paella valenciana. Después de comer, paseamos por el puerto de Valencia y tuvimos la oportunidad de poder meternos en el mar otra vez.

El último día tuvimos tiempo libre solo por la mañana, porque alrededor de las tres salía nuestro vuelo de regreso a casa.

Muchas gracias a todos los que participaron en el viaje y especialmente a la Sra. Mgr. Kaňková y al Sr. Lic. El Jaber por acompañarnos y por su paciencia.