Jsme církevní základní umělecká škola (CZUŠ). Zřizovatelem je českobudějovické biskupství. Jsme součástí komplexu církevních škol – Bigy, CZŠ a ZUŠ
naše motto
„Cantate Domino“.
logo školy
Stylizovaná lyra s křížem uprostřed – odkaz na Krále Davida a logo Biskupského gymnázia
co nabízíme
kvalitní individuální výuku
souhru v souborech (Bigy orchestr a vokálně-instrumentální soubor Alleluia, popř. ve vznikajícím pěveckém sboru )
některé nástroje lze za poplatek zapůjčit
součástí vzdělávání je výuka hudební nauky a teorie
reprezentace školy (gymnázia i CZŠ)
minimálně 2x za rok si veřejně zahrát a zazpívat na koncertech či při jiných příležitostech
z našich aktivit:
Freyung (Německo, kulturní program na zemědělské výstavě), minikoncerty v budově na Kněžské, adventní mše svaté, čtvrteční ranní mše na CZŠ, houslový seminář nejen pro houslisty, společný koncert CZUŠ v kostele sv. Rodiny, třídní koncerty (1x za pololetí), postní mše CZŠ v katedrále sv. Mikuláše a velikonoční bohoslužby v ČB kostelích
z našeho Švp
Školní vzdělávací program odkazuje na biblického krále Davida, jenž je patronem básníků a hudebníků. Je autorem několika žalmů a byl kromě jiného i hráčem na lyru.
V žalmech, které rád zpíval a doprovázel na nástroje, se často objevuje, že máme zpívat a hrát s radostí. Např. v žalmu 33 se zpívá: „Hospodinu vzdejte chválu při citeře, zpívejte mu žalmy s harfou o deseti strunách. Zpívejte mu novou píseň, hrejte dobře za hlaholu polnic.“
Naše CZUŠ chce být radostná. Z hudby bychom měli mít hlavně radost. Radost z daru, který jsme v podobě talentu dostali, radost z toho, že se něčemu novému naučíme, radost ze společné práce, radost ze setkávání, radost z rodinné atmosféry, radost z inspirace a vzájemného obohacování.
Dalším úkolem naší školy je orientace na duchovní hudbu. K té se ovšem žáci teprve dopracují prostřednictvím osvědčených vzdělávacích postupů bez orientace na duchovní hodnoty, neboť vzdělávací proces zejména v počátcích má společné základy. Volba zaměření je plně v rukou žáků či jejich rodičů nebo zákonných zástupců, a proto učitelé nabízejí žákům různé žánry z oblasti jak klasické a duchovní, tak i populární hudby.
Škola chce být také školou odpovědnosti, kdy žáky naší školy vedeme k odpovědnosti jak za svůj umělecký růst, tak i za kolektivní tvorbu a domácí přípravu.